Kangoeroes en tuktuks
Van een gematigd zeeklimaat naar ongerepte natuur en tropische sferen. “Samen met mijn vriend maakte ik een rondreis door Australië en Thailand. We bezochten niet alleen bekende bezienswaardigheden, we woonden en werkten daar ook gewoon. In die periode stonden we stil bij de dingen waar je in Nederland niet zo snel aan toekomt: écht tijd voor jezelf nemen. Voorheen stond ik constant aan en plande ik altijd mijn agenda vol. Eenmaal terug in Nederland verval je vaak snel weer in oude gewoontes, maar ik ben me er nu wel meer bewust van. Die bewustwording was niet het enige: ik leerde surfen, haken en las heel veel boeken. Ik heb er 25 uitgelezen.”
Cliché maar waar
Helemaal opgeladen belandde ze bij JEX. “Ik solliciteerde voor de functie Coördinator Client Support maar ging eerst aan de slag bij personeelsadministratie. Daar volgde ik een traject en sinds kort ben ik Coördinator Client Support. Het was even proeven en aftasten van beide kanten. Eerlijk, als ik meteen die functie kreeg dan was alles misschien wel anders gelopen. Ik was er al een jaar uit, moest weer aarden in Nederland en had het druk met een huizenjacht. Nu doe ik alsnog wat ik altijd wilde en woon ik samen met mijn vriend in het centrum van Rotterdam. Dus eigenlijk valt alles dan toch weer op zijn plek.”
Anderen vooruithelpen
Op de afdeling Client Support is het nooit saai. “Van algemene tot complexe vragen, geen enkele dag is het stil. Denk aan vragen over contracten, plaatsingen, loonstroken of vragen over ons systeem; het is heel uiteenlopend. We zijn nu over naar een nieuw ticketsysteem waardoor we efficiënter werken en makkelijker communiceren met klanten en andere afdelingen. Tegelijkertijd is het ook een kennissysteem waar klanten zelf bij kunnen. Veelgestelde vragen kunnen zij dan zelf opzoeken, dat is makkelijker en sneller. Het komt niet vaak voor dat we niks te doen hebben. Er is áltijd werk. Anderen vooruithelpen en ontlasten is ons doel, of het nu onze klanten of collega’s zijn. Dat moet je leuk vinden en het moet in je zitten.”
Kennis is macht, kennis delen is kracht
Met meer dan vijf jaar ervaring in de uitzendbranche heeft Tessa een bak aan kennis. En die kennis deelt ze graag met anderen. “Client Support is het visitekaartje van JEX. Als mensen ons bellen met vragen willen ze goed én direct geholpen worden. Ik verplaats me dan altijd in de klant en dat probeer ik ook over te brengen op mijn teamleden. Want hoe vervelend is het als iemand je niet verder kan helpen? Precies, dan raak je geïrriteerd. Die eerste indruk van de klant is dus erg belangrijk en beïnvloedt het totale beeld van onze organisatie. Mijn doel is om mijn uitzendkennis te delen met teamleden zodat we vragen zoveel mogelijk beantwoorden. Goed luisteren en de vraag achter de vraag stellen is daarbij essentieel. Daarnaast zorg ik ervoor dat iedereen meegaat in de veranderingen. Want niet alleen de branche, maar ook JEX is constant in beweging.”
Sporten, sociaal leven en reizen
De komst van een puppy brengt een nieuwe wending in haar privéleven, maar tijd voor ontspanning is er altijd. “Vroeger deed ik aan krachttraining, nu skate ik of loop ik hard. Als ik even niet sport merk ik dat meteen. Niet per se lichamelijk maar vooral mentaal. Het is echt fijn om te sporten. Ik laad gewoon weer op en krijg er energie van. Verder ben ik in het weekend veel met vrienden. Als ik helemaal niets gepland heb, dan haak ik of luister ik podcasts. Dat werkt ook wel rustgevend. Maar de echte ontspanning is toch wel reizen. Ik heb nog een aantal verre tripjes voor de boeg. Japan en Lapland staan op mijn lijstje. Dat reislustige zit diep in me, net zoals anderen vooruithelpen.”
JEX