Logge bedrijven, dynamische JEX
Hij noemt zijn carrière bij JEX een gelukkig huwelijk. “Ik begon als Content Marketeer in de sportwereld en belandde daarna bij verschillende logge bedrijven waar collega’s alleen een praatje met je maakten bij het koffiezetapparaat. Dat ene gaatje in mijn spijkerbroek en mijn tatoeages, daar waren de meningen over verdeeld. Ik wist dat ik daar niet oud zou worden. Toen zag ik een ‘stoffige’ vacature bij JEX. Bij mijn sollicitatiegesprek werd ik bij de balie opgevangen door de schoonmaker, die wist mijn naam. Dat maak je ook niet vaak mee. Mijn eerste indruk? Jong, dynamisch en een gezonde chaos. Vol positieve energie en zeker niet stoffig.’’
Het kan altijd beter
Taal vindt hij één van de mooiste dingen om over te brengen. Dat hij talent had voor schrijven bleef bij JEX niet onopgemerkt. Zo kreeg hij het ene grote project na het andere. “Als sportfan vond ik de partnerships met Feyenoord en 433 erg nice. Maar het partnership met F2-coureur Richard Verschoor voelt wel echt anders. Zijn succes is ons succes, zijn nederlaag is onze nederlaag. Battle of the Branche – onze activatiecampagne binnen dit partnership - springt er in positieve zin uit. Dat is een kwestie van marketing bedrijven op een manier die anderen simpelweg niet durven en kunnen. Een trotsmomentje, maar het kan altijd beter. Volledige tevredenheid bestaat niet voor mij.’’
Verliezen is geen optie
Niet snel tevreden zijn bewijst zijn ambitie. Hij wilde meer en binnen anderhalf jaar kreeg hij de rol waar hij hard voor werkte. “Als je iets wil, moet je dat durven uitspreken en er vol voor gaan. Die mindset had ik op de basisschool al. En op het voetbalveld. Als kleinste op het veld ging ik voorop in de strijd. Verliezen was geen optie, ook al moest mijn trainer mij wegtrekken van iemand die twee koppen groter was dan ik. Dat 'altijd willen winnen' heb ik ook met mijn werk. Als ik weet dat we meer kunnen bereiken, blijf ik gerust een paar uurtjes langer. Kwestie van 100% inzet. Dat heb ik vanuit huis uit meegekregen. Mijn ouders zeiden altijd: als je iets wil moet je het zelf doen, niemand gaat het je aanreiken.’’
Creatieve brein op volle toeren
De continue werkdrive laat zijn creatieve brein niet rusten. “Ik moet heel veel vaak tegen mezelf zeggen: klap die laptop dicht, laat die ene podcast of lees dat boek een andere keer. Als ik films kijk, let ik ook op hoe concepten tot uiting komen. Zelfs de kleding van mensen op straat inspireert mij. Sporten is dan de enige uitlaatklep: voetballen, hardlopen, wielrennen of gewoon naar de gym. Maar ook in de gym bij TrainMore raak ik gefascineerd door marketinguitingen, neonlichten en aankleding. Mijn brein staat nooit uit. Natuurlijk gebeurt dat wel als ik op vakantie ben, het duurt alleen even een paar dagen. Het lekkere weer, het eten en de mensen, daar kan ik van genieten. In Indonesië, Frankrijk of Spanje is het meer go with the flow, en dan maak ik me hier druk over een woordje in een zin dat niet lekker loopt. Daar leer je wel iets van.’’
Branding JEX
Zijn rol als Brand Manager geeft enorm voldoening, maar is allesbehalve makkelijk. “Tijd is de grootste uitdaging. Het moet beter, groter, maar snel. Een sterk merk op de markt neerzetten is meer dan alleen het hardst roepen. Het moet ook goed doordacht zijn. Daarom kijk ik ook naar de marketingstructuur. Als je de juiste mensen inzet op kwaliteit en niet op capaciteit, haal je het beste uit je team en heb je de beste resultaten. JEX is al redelijk goed zichtbaar. Mensen zijn onder de indruk van wat we allemaal doen. Dat is een mooi compliment, maar we zijn er nog lang niet. Als je het aan mij vraagt wil ik met de branding van JEX inspireren, op welke manier dan ook. Ik wil dat mensen voor of namens ons willen werken. Mensen die fan van ons zijn of klant willen worden omdat we anders zijn. Nike, Red Bull, Gymshark en Apple pronken altijd in lijstjes van meest inspirerende bedrijven ter wereld. Maar wat mij betreft staat JEX daar over een paar jaar tussen.”
JEX