Wat één van de leukste dingen is van het werken op de Marketing-afdeling, is dat je allemaal bijdraagt aan de organisatie van JEX-events. Bij Marketing hebben we verschillende kleinere teams. Project regelt de planning en organisatie en Content houdt tijdens het event de socials bij en doet de content en communicatie rondom het event. Daarnaast schieten, editen en bewerken Video en Design de bijzondere beelden voor op de socials en website. Dit betekent dus ook dat je als marketeer bij JEX aanwezig mag zijn bij deze events.
1908-event
Een event dat we al meerdere malen hebben georganiseerd (en blijven organiseren zo lang Feyenoord nog in de Europa League zit), is het 1908-event. Tijdens dit event nemen we relaties van JEX mee naar De Kuip en Trainingscomplex 1908. Hier laten we ze kennis maken met JEX Works en JEX Backoffice. Dit betekent: presentaties, netwerken, maar vooral genieten van een exclusief Feyenoord-avondje.
Grote verhalen
De eerste keer dat ik meeging naar 1908 was best spannend. Sloeg helemaal nergens op natuurlijk. Ik vond het namelijk ook heel vet om van tevoren tegen mensen te zeggen dat ik voor werk een Feyenoord event mocht bijwonen. Moest natuurlijk ook bij vermeld worden dat Trainingscomplex 1908 hartstikke exclusief is. En dat gastsprekers als Pierre van Hooijdonk, Willem van Hanegem, Mario Been, Frank Vijg, Peter Houtman en John Metgod aanwezig zouden zijn, jij ze mocht verwelkomen of gewoon dichtbij ze hebt gestaan en hier vervolgens een prachtig verhaal van maakt over hoe goed je ze hebt gesproken. Wat natuurlijk – in mijn geval – heel vaak lekker overdreven is. Want ik heb zelf geen verstand van voetbal. Maar goed. Het doet het wel goed bij de Feyenoord-fans in je eigen sociale kringen natuurlijk.
Handen uit de mouwen, opbouwen
Ik heb nu inmiddels vijf 1908-events bijgewoond. De eerste keer dat ik meeging – ongeveer zes maanden geleden? – hadden we alle handjes nodig mee te helpen met opbouwen. Denk hierbij aan alle JEX-items neerzetten (uit de business unit) in de zaal, de presentatie klaarzetten op het scherm, statafels neerzetten, nodige versiering ophangen, noem maar op. Maar nu zit het er zo lekker in en hebben we genoeg handjes, waardoor de helft er pas aan het begin van het daadwerkelijke event hoeft te zijn.
Eigen steentjes bijdragen
Wat ook wel leuk is, is dat je tijdens zo’n event verschillende JEX’ers aan het werk ziet. Marketing met de organisatie van de avond en Sales focust zich op netwerken. En af en toe een “verdwaalde” JEX’er die 1908 ook een keer van dichterbij wil zien. En de directie natuurlijk. Zelf heb ik voor Marketing een aantal van de mails voorafgaand en na zo’n event geschreven. Van uitnodigingen, tot “Bedankt dat je er was, vul onze survey in over 1908”-mails. Die laatste pakken ook een stuk leuker uit als Feyenoord de avond ervoor heeft gewonnen.
“Social”-izen
Tijdens het event zelf ben ik bezig met het schieten van content voor onze social mediakanalen. Zo hebben we van tevoren al uitgedacht hoe zo’n event eruit gaat zien en wat we ervan willen vastleggen, zodat de beelden van een event niet elke keer hetzelfde zijn op onze socials. Op deze manier ben je dus ook een groot deel van de tijd met collega’s aan het kletsen en voelt het een beetje als een klein bedrijfsuitje. Je bent immers in de Kuip en in 1908. En als de wedstrijd eenmaal is begonnen, snoep je af en toe ook een drankje mee. Of een te hete bitterbal.
Nu jij nog
Jij kan dit ook allemaal van dichtbij mee maken. Had ik al verteld dat er soms ook bekende voetballers aanwezig zijn? Jij kan ook dichtbij ze staan! Geen voetbalfan? We hebben nog genoeg andere uitjes en events. Check onze vacatures, wie weet maak jij bij de volgende deel uit van de organisatie.
JEX