Toen ik begon bij JEX zag de samenwerking er nog heel anders uit. Die was namelijk erg makkelijk; je liep even snel bij elkaar binnen om dat ene dingetje snel af te handelen. Dat ging eenvoudig met slechts 14 man. Een jaar en zo’n 80 nieuwe collega’s verder ziet dat er wel anders uit. Nu plannen we meetings en notuleren we uitkomsten.
Maar waarom is die samenwerking zo belangrijk? Al onze teams hebben elkaar nodig om verder te kunnen. Als Sales de klantfeedback niet deelt met UX, kunnen zij niet verder met het verbeteren van onze platformen. Schakelt Marketing niet met Finance, dan worden hun facturen niet op tijd betaald.
Maar ook binnen JEX komt het wel eens voor dat bepaalde dingen niet helemaal goed zijn gecommuniceerd. En juist omdat de samenwerking bij ons zo belangrijk is, merk je zo’n situatie snel genoeg. Ergens in het proces loopt het dan vast. Zulke momenten gebruiken wij gelijk als leerpuntje. Maar als je denkt dat alle communicatie binnen het bedrijf formeel verloopt, dan zit je goed mis. Ondanks alle belangrijke meetings en afspraken, is er altijd vanuit elke hoek ruimte voor een geintje. Dat is ook wat het zo leuk maakt.
Voor mij was het in het begin best wel eens lastig om die communicatie goed onder de knie te krijgen, maar JEX is ook daarin een top bedrijf om te leren. Het is prachtig om te zien hoe onze collega’s steeds blijven groeien en zichzelf net zo vaak blijven verbeteren als nodig. Dat maakt dat ons geweldige bedrijf zo energiek blijft!
Cheyenne Dijksman
Jr. Financial Controller
JEX