JEX-Top10Linkedin
Terug naar het overzicht

The sky is the limit

Bij een missie die sky high is, heeft JEX ook in no-time een personeelsbestand nodig dat sky high is. Qua volume, maar ook qua skills. Een gezonde druk die hoort bij een organisatie die alleen tevreden is met het allerbeste, in een zo kort mogelijke tijd.  Joffrey weet hier alles van en vertelt je wat dat voor hem inhoudt.

Daar waar we op de marketingafdeling met 26 man zijn en ons dag in dag uit bezighouden met het positioneren van onze software in de markt, kom ik ook nog even om de hoek kijken. Niet altijd gewenst bij m’n collega’s, maar wel hard nodig. Want als ik te langzaam ga, heb ik Team Recruitment (en Nick) in mijn nek hijgen dat we sneller moeten.  

We rekenen er bij JEX op dat we in 2.5 jaar tijd naar zo’n vijfhonderd man doorgroeien. Dat betekent dat recruitmentmarketing één van onze belangrijkste pijlers is. Voor mij alleen al is dat een mooie uitdaging, omdat sky high gaan ook betekent dat the sky the limit is in de strategie om dit te bereiken. Om tot grote hoogtes te komen, moeten we het met elkaar doen. De kunst is om ook dan iedereen mee te krijgen en mee te bewegen met de doelen van het bedrijf. Gelukkig veranderen deze maandelijks.  

Bijkomend voordeel is dat je wel MOET meebewegen. Je hebt simpelweg geen keuze. En als je merkt dat je collega even moeite heeft om het tempo bij te houden, wordt dit door iedereen opgevangen. Zeker met het oog op (grote) deadlines. Dan wordt er soms de klok rond gewerkt, maar als het eenmaal live is, vieren we het ook echt met iedereen. De bereidheid om voor elkaar door het vuur te gaan, is hier enorm. Dat zorgt niet alleen voor unieke campagnes en projecten, maar ook voor een bedrijfscultuur die verslavend is. In positieve zin. 

Het mooie van alles vind ik dan ook dat wanneer je uitlegt waar je werkt, wat je daar doet en wat je ervoor terugkrijgt, dat men je zit aan te kijken alsof je liegt. De ambities die we hebben? Onmogelijk. Het werk dat we verrichten? Onmogelijk. De positieve sfeer op de werkvloer onder deze druk? Onmogelijk. Maar geloof me: bij JEX is niks onmogelijk. We gaan geschiedenis schrijven, de status quo doorbreken en de uitzendbranche opschudden. Daar geloof ik heilig in. 

 

Joffrey van der Stap

Recruitment Marketeer